RSS Feed
Facebook
YouTube

Wesc

Här kommer en liten update och lite pics från Wesc Skateslalom 2010!

Tävlingen i lördags annordnades av Wesc och bestod av 12 åkare. 4 av dessa var longboarders och resten gamla hederliga Skaters. Longboard för sig och skate för sig. Jag raporterar från longboardsidan, eftersom jag inte har en aning om vem som vann bland skate'arna. Regerande mästaren Petter Laurentius Maxeffektsson var otroligt taggad och fullproppad med Müslibars, som hade en näst intill dopande effekt. Mot honom stod Benjamin, Martin och mig själv. (olidligt spännande!) Benjamin dök som en säl ner i asfalten andra åket och jag tog en poäng. Benjamin och Petter hamnade i final medan jag och Martin stod och skämdes med en varsin poäng och käkade korv. Petters nerver började komma krypandes, och inte blev det bättre när han ramlade vid starten vid första heat. Vrålandes som en bergsgorilla kastade han brädan i backen och lämnade en mindre kreater i asfalten. Andra åket fick han däng igen. Benjamin norpade segern i både longboard och totaltävlingen. (Vann ett specialpris, ett par skor i olika färg och storlek). Petter var fortfarande speedad på Müslibars och hade börjat tugga sig igenom sin longboard innan vi hann fånga honom och söva ner honom.

Det var väll allt. Fred på jorden och mycket snö i vinter. Adde.




Kommentarer
Postat av: fredda

bra jobb dudes, speciellt bebb!!

2010-10-22 @ 16:44:03
Postat av: dude

den högra tvillingen är ju lite snyggare eller?

2010-10-22 @ 23:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback