RSS Feed
Facebook
YouTube

Surfcamp/interrail

Nu är det bara lite mer än två veckor tills jag och min vän Emma sätter oss på flyget till france.
Som ni kanske vet, så ska vi på surfläger i en vecka + fyra extra dagar i france.

Smarta som vi är, eller kanske trodde var så bokade vi ryanair biljetter till paris för att senare ta oss vidare till Hossegor där vi ska befinna oss via tåg (vilket är ca 80mil). Dock är det inte så lätt då priserna är sjukt dyra på tågen. Vad en fattig 19-åring tycker iallafall.

Men jag tänkte ge er ett tips! Om ni planerar en liknande resa eller så.
Det finns ett litet übersmart kort som SJ och flera europeiska tågbolag har tillsammans, Interrail kortet.
Istället för att jag& emma lägger ut 2000kr/st för endast tur och retur, så betalar vi knappt 1500kr/st för 4 fria resedagar vart vi vill i frankrike. (Självklart kan man välja vilket land man vill ha det i, samt att man kan välja att ha över hela europa!!) Så istället för att hänga fyra dagar i paris funderar vi att åka runt lite i frankrike istället.

Självklart kommer jag blogga om hela resan, för jag åker också upp till riksgränsen med Blommen och freddan. Direkt när jag kommit hem har jag ca 15 timmar på mig sen åker jag tåg till sthlm för att resa vidare till france. Det blir till att lämna skidorna i bilen och hämta väskan med bikinin och handduk.
Är det nått speciellt som ni skulle vilja läsa om? Inte bara om denna resa utan också i bloggen?
LET US KNOW!

Var det någon som gick på Filmfestivalen ELIXIR igår btw?


Stay wicked / lise

Kommentarer
Postat av: benjamin

nej damn, jag missade det! Har ändå sett filmen The drifter och jag är helt mållös. Kan inte bli mycket bättre än så.

2010-05-06 @ 13:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback