RSS Feed
Facebook
YouTube

Från kanadensiska puderparadis till jämtlänska skåror



Nu när de longgone-männen kommit tillbaka passade jag på att dra ut min man till lite jämtlandsfjäll.
Vi hade tänkt att dra med några kompisar till Storlien, men klockan 7 på morgonen kändes det inte så lockande att åka 16mil bil för att ställa sig på skidorna. Vi snozade ett tag sedan hoppade vi upp och väckte hela huset. Vi bestämde oss för att åka till den betydligt närmare skidorten Bydalen.
Väl där märkte andreas att han glömt pjäxorna, så vi fick gå och hyra ett par. Nått som han fick ångra regält. Men nu vet han iaf hur viktigt det är med sina egna gear.

Andreas tog med mig upp till skåran. Eftersom jag själv inte är en sådan erfaren offpiståkare blev det lite snöduschar för mig, men  det var mjuk snö så tummen upp på det !!
När vi väl kommit ner träffade vi några kompisar och åkte lite pist. Helt okej!
 Som vanligt är bydalen alltid ett säkert kort!




Männen har inte bara varit borta i 3 månader utan det har också under tiden odlat ett jävla skibum-skägg.
Men igår fick det trimmas eftersom jobb kallar. jag tyckte att denna förändringen var tvungen att dokumenteras.




STAY WICKED and hairy / lise

Kommentarer
Postat av: Andreas Ramberg

Fan 20år yngre =)

2010-03-08 @ 21:31:14
Postat av: Blommen

haha ja

2010-03-09 @ 11:42:56
Postat av: Fredda

så ni tog er ända upp i skåran;)

2010-03-09 @ 14:42:13
Postat av: Nisse

Vem fan e killen på den sista bilden?!

2010-03-09 @ 18:58:43
Postat av: Blommen

det är jag... lala

2010-03-10 @ 18:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback