RSS Feed
Facebook
YouTube

Min vistelse här hemma i Jämtland har börjat riktigt bra!

Klockan 22:30 i lördagskväll klev jag på tåget i Linköping för att äntligen få komma hem till Östersund för att få lite efterlängtad skidåkning. Det blev inte mycket sömn under resan eftersom folket som åkte i samma kupé inte alls var sugen på att sova utan var mer inne på att festa och dricka öl. Men efter SJ’s standardförseningar så var jag framme i Östersund runt 8 på söndags morgonen, det första som hände då var att jag släpade med farsan till Bydalen för att äntligen få stilla min skid-abstinens. I början var jag lite smått besviken på mängden snö, men efter några åk upptäckte jag till min stora glädje att det faktiskt fanns några ställen med riktigt skön och orörd snö. Överlycklig över att äntligen fått åka lite skidor somnande jag som ett litet barn vid 10 samma kväll.

Måndagen startade lika bra som föregående dag slutade, fast idag var det Åre som gällde och åksällskapet bestod av en åksugen Fredrik. Vi kom ut i backen runt 09:30 och upptäckte till vår glädje att det var ganska folktomt , tyvärr upptäckte vi också att gondolen var stängd så det blev ingen åkning på högzon. Men inte gjorde det oss något, vi tog oss bort till hummeln och lyckades hitta några sköna repor med riktigt bra snö, (eller snön var iaf klart godkänd om man jämför med hur vindpackad den var på vissa andra ställen). Efter det begav vi oss till rödkullen för att åka lite skogsrepor, snön var väldigt varierande men för mig som inte åkt skidor sen jul så känds det helt underbart. Dagen avslutades sedan i Duved, här blev det både parkåkning och lite klippor och som att inte det räckte kollade även solen fram, alltså en riktigt bra avslutning på dagen.






By the way så planerar jag och Fredrik att tura lite i Åre nu till veckan, så ifall någon har utrustning och är sugen att leta upp lite orörd snö så är det bara att höra av sig.

 

/Alex Selander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback