RSS Feed
Facebook
YouTube

En liten tur.

Idag drog jag(Fredrik) och Alex på en tur upp på Mullfjället. Vi parkerade bilen i Tegefjäll och tog skidbussen därifrån till Duved. Där smörade vi lite och fick åka upp med liften, skönt att slippa köpa liftkort för att åka upp med liften en gång. Väl uppe drog vi på hudarna och gjorde oss klara för turen, då kom mange upp, min gamla hyresvärd som jobbar på snöpatrullen i Duved, Han gav oss lite tips om vart det finns schysst åkning från toppen och vi hudade iväg. Turen tog lite över en timme och var ganska enkel, inte så mycket brant partier. Väl uppe tog vi en fika och sen åkte vi neråt. Vi fick ett grymt åk ner mot liftarna i Tege som avslutades med en varsin fet ränna i skogen. Väl nere var vi sugna på att åka mer så vi drog och hoppade lite på en driva och körde lite skogspuder. Efter det var det bara att glida ner till bilen i Tegefjäll. Fan vilken bra planering av oss!  En grym dag och jag tror inte att Alex ångrade att han köpte turutrustning:)


här låg det visst typ 2 meter snö!


Selander knatar på








Alex uppe på Mullfjällets topp


Snön var riktigt lätt, fick nästan faceshots;)


Va gör man inte för att få droppa en driva


Alexs patenterade liggsväng


Jag drar en safety, för säkerhets skull.

Kommentarer
Postat av: Blommen

softish

2010-03-18 @ 18:26:39
Postat av: petter

vad var det för fel på mina ps veritioner? ;-)

2010-04-10 @ 23:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback