RSS Feed
Facebook
YouTube

wicked bydalen

Upp och hoppa klockan är sju på lördag morgonen! dra på dig understället,käka frukost och packa ihop grejerna. Skjusen kommer snart. Vi ska till bydalen för att åka lite skidor.
Det var allt förlänge sen jag stod på skidorna nu. Morgonpigg som jag kan vara när jag vet att något gott väntar så hoppar jag in i bilen som Simon körde. Vi åkte och hämtade våra med åkare, emma och thomas och begedde oss till bydalen. Jag har inte åkt i bydalen på kanske 5år så jag förväntade mig faktiskt inte mycket.
Men det blev en jäkligt bra dag, dock var det svin kallt det var ju dessutom rödlördag i bydalen så liftkortet gick på 150 spänn, så billigt så till och med den fattigaste student skulle klara av det. 
Vi körde lite skogsåkning som var hur roligt som helst med några deci orörd snö  i hovde! wonderful.
När grabbarna skulle äta lunch köpte jag och emma i ren Love wicked anda in  en öl istället.
Sista halvtimmen drog jag och emma till bydalen och åkte vårat sista åk som blev helt underbart. åkte några meter från lifter också på orörd snö. Pistarna var mjuka och mycket mer åkvänliga i bydalen än i hovde. Upptäckte att det skulle vara helt omöjligt att komma tillbaka i tid för att hinna med liftarna tillbaka till hovde där bilen var, så grabbarna fick hämta oss. Undertiden gick vi in i skidshoppen. Jag hittade ett par Hestra tumvantar som jag köpte, 395:- helt okej pris tyckte jag!
 
Påväg hem så åkte vi på en smalväg där vi fick möte, det slutade självklart med att bilen sitter fast i en snödriva. Den mötande bilen bara åkte väg och lämnade oss där fast, tills en bil kom och hjälpte oss komma loss.


Emmas första åk för året, superglad var hon självklart!

wicked

Kaltt var det som sagt

Party on the way home? george clooney var där(?)



Remember its never to late to be wicked / liselotte

Kommentarer
Postat av: Fredda

frostigt face simon!

2010-01-31 @ 00:53:36
URL: http://lovewickedteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback