RSS Feed
Facebook
YouTube

Bluebird i Revvy!

Igar fick vi en riktigt solig och varm dag. Vi drog ut ett gäng pa tur och lyckades hitta riktigt bra akning. Det var som att aka pa varen hemma i Sverige, nästan lite slasksnö, kul var det! Jag (Fredrik) hade dock motgangarna med mig hela dagen. Det började halvvägs upp när jag tappade en skruv till en av mina alpine trekkers, turbindningarna. Som tur var kom det ett gäng bakom oss som hade med sig en leatherman sa efter att ha flyttat en annan skruv och improviserat lite med ett spännband kunde vi fortsätta.  Sen när jag väl kulle aka ner drog jag pa nerför berget, i tredje svängen löser skidan ut och jag skrotar, tio meter senare kommer jag upp pa bena och inser att jag har klarat mig utan vridna knän eller stukade tummar, skakar ur snön ur jackan och Anna som akte efter mig kommer ner med min ena skida och stav, aker ner och känner mig blast pa ett grymt ak. Funderar lite vad som kan ha gatt fel och konstaterar att jag maste ha haft snö mellan pjäxan och bindningen, noob-mistake!


Anna och Johan knatar uppför berget.


Anna var glad att fa komma till Canada och aka lite bräda;)


Nöjda pöjkar.


Ett gäng svenskar och en norska samlades uppe pa berget för att ta en fika,
sorry rasmus, kameran ville inte ha med dig den här gangen..


Halvkass utsikt under fikarasten..

Simma lugnt!
/Fredda

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa Ekman

Vilka jättefina bilder. Ser ut som ni har det bra.

Kram Åsa o Göran

2010-01-24 @ 21:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback