RSS Feed
Facebook
YouTube

Förra mânadens fotovinnare- intervju


Vi blåste upp till Åre för träffa Marcus Olsson, månadens vinnare i Love Wicked Photo Challange. 
Vi står och fryser när han kommer flygandes in på torgen på en pulka. 
En rolig själ som verkligen måste älska fota och åka, vem annars åker skidor i 25 minus, ja han kanske är lite tokig också.


LW -Hur ser en perfekt dag ut för dig?
M.O – Den perfekta dagen börjar alltid med en stor portion gröt. Sen behövs egentligen bara ett skönt gäng som älskar snö så är den perfekta dagen gjord.

Men hade man fått vara lite petig, så hade ett snödump under natten innan gjort saken mycket trevligare. Väder och vind gör inte så mycket tycker jag. För man kan alltid hitta roliga grejer som gör en perfekt dag. Typ gömma sig i skogen med vänner och schredda





LW -Vilket är ditt bästa minne från fotografering?
M.O - Oj, svår fråga... Det finns så mycket kul att berätta om, men om jag skulle vara illa tvungen att välja så är det nog en dag förra påsken då jag drog ihop ett stort gäng med åkare och fotgrafer. Sen åkte vi runt i Åre och byggde hopp, och hade galna sessions. Ljuset var magiskt och alla hade kul och pressade på gränserna.



LW -Med en portfolio som får oss att längta efter nästa skiddag så måste vi fråga, vilka fototips skulle du vilja dela med dig av?
M.O – Det finns en del saker som jag gärna delar med mig

- Klä er varmt! Att stå och frysa är det värsta som finns.

- Ha extra batterier och minneskort. När ni den perfekta bilden dyker upp i huvudet och så står ni där med tomt batteri och fullt minneskort så suger det.

- Låt fantasin flöda, lek, experimentera och ha kul så kommer ofta bilderna av sig själv.

- Ta hjälp av solen. Ljuset kan nästan göra en hel bild.

- Ha bra kommunikation med åkaren så ni båda vet hur du vill ha bilden. Vi brukar ibland köra walkie talkie. Känns fett balt att säga; three, two, one dropp'n  in ;)


 

L.W -Du fick spendera en vecka att fotografera vart som helst i världen, med vilken/vilka åkare du vill. Vad är ditt val?
M.O – Jag hade nog valt någon avlägsen plats i Japans puderskogar. Jag hade nog mest valt platsen för att det är soft att åka puder medans man fotograferar. Och nu till frågan med vem. Problemet är att jag inte är så insatt i vad alla åkare heter. Men
Kaj och Sverre verkar som sjukt sköna typer. Så de väljer jag!


Sommar     Vinter
[ x]            [ x]


Stockholm  Åre
[ x]            [x ]

M.O – Dessa två frågorna går inte att svara på. De är bra på olika sätt, så jag är tråkig och väljer båda.


Parken       Offpisten
[ ]            [x ]

Skidor Snowboard

[ x]            [ ]

Älg            Ren
[ ]            [x ]

L.W - Något mer vi behöver veta?

M.O – nä, tror inte det. Men alla som vill se på fler bilder får gärna kolla in min fotoblogg -> http://marcusfoto.com/blogg/

Shot wicked!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback