RSS Feed
Facebook
YouTube

average åre

Lite sent men jag har hört att fint folk är sen.
Min helg tillbringades inte i whistler, inte i bydalen utan i självaste åre. stockholms norraste förort.
Vilket märks mer och mer för varje år. Tog liftarna från björnen in till åre på lördagen. tog kabinen upp och förväntade mig bra åkning, speciellt runt tväråvalvet. Den lyckan vände för varje meter vi kom närmare toppen. dimman tjocknade och tillslut var det som en dåligskräckfilm där man förväntade sig att en drake eller liknande landa på kabinen och vi ramlar ner i tomma intet. Ja, vi såg alltså ingenting!!
När vi kommer upp så har det stängt de flesta backar som var öppna när vi stod i kön på väg in i kabinen.
lycky, nono.. får tar transportsträcka ner till rödkullen och sedan åka lågzon resten av förmiddagen. Visst det fungerade väl det med, men inte när man förväntat sig att känna lite orörd snö under skidorna.
Efter lunchen på sportcafet (som enda gäster med ursprung från mer än 10 mil från stockholmtrakterna samt de enda som är iklädda i skidkläder) så tog vi skidbussen till tege och tillbringade resten av dagen där.
Mycket bättre, inga människor i liftarna bara glida ner och åka upp.
Snön var orörd men tung. backarna lite för flacka och det blåste mycket.
Alltså inte alls lika bra som förra helgens åkning i bydalen.
1-0 till bydalen.

Jag har nog haft för höga tankar om åre eftersom jag är uppväxt med de fjällen. Men i år blir det annat, ska hinna med både funäs och riksgränsen innan jag är klar. Självklart ska jag försöka hinna med fler fjäll innan säsongen är över.


Eftersom vi inte hade någon kamera så för ni nöja er med bilden jag tog med min mobil när jag och emma skulle ta oss tillbaka till tegeliften.



stay wicked änd norrlänning /lise


Kommentarer
Postat av: fredda

bydalen är och kommer alltid vara bäst!

2010-02-11 @ 07:32:50
Postat av: lise

jag håller faktiskt med i detta ämne för detta år.

2010-02-11 @ 10:37:24
Postat av: helena

nää nu tycker jag ni är taskiga, snacka inte skit om åre!;)

2010-02-11 @ 11:51:44
Postat av: lise

haha helena det är lika bra att erkänna. stockholmarna har hjärnarmen runt liftarna, haha

2010-02-11 @ 21:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback